Sunday, July 4, 2010

Naik Kereta Kuda..




Sabtu 3 Julai, 11 pagi tiba di Tasik Titiwangsa. Seperti biasalahkan kene la bawa 4 puteri bersiar siar.. almaklumlah minggu lepas, saya ke Chiang Mai dan ChiangRai Thailand, mengikuti Lawatan Sambil BElajar... hendak tak endak.. kena pergi ada tugasan 30% arrrrrrr...

Tengok gambar emak naik gajah... emmm kenala bawa anak pulak tapi naik kuda ajer la. Ada dua satu menaiki kereta kuda.. wagon... bayaran dewasa untuk satu pusingan seheggettttt RM 1.00 la emm kanak-kanak pulah 50sen.. aje.. so berapa bayak mau pusing.. bayar ajer lahhh

Sesudah tiba, nasib baik ada parking.. emm lawat jap le kuda-kuda.. kuda ku lari gagah berani .. ayuh lari.. eh dalam kandang nak lari apakan..


si kecil dah tak sabar-sabar..kak yang pun sama la apa lagi.. emm kak ngah macam biasa....selamba rock dia.. merayau.. kene la emak dia contol ayu panggil errrrrrr sabaukan ajer.. ahaha. .anak-anak camnelah perangai...

Sesudah meronda tengok kuda.. atau kuda tengok kita.. aahah pe lagi beli le tiket..Ist time beli satu pusingana aje la. . nak cuba2 dulu.. ok ke tak.. emmm boleh tahan gak masa naik.. nama kuda tu Nadim...


. video.



Friday, June 11, 2010

Rangkap Pantun

Angah hendak berpantun

"Buah jambu masaknya merah.
mari dipetik untuk dirasa...
saya sayang ibu dan ayah
mendidik saya sepanjang masa"

"Buah cempedak diluar pagar
ambil galah tolong tunjukkan
saya budak baru belajar
kalau salah tolong tunjukkan"



Sekian terima kasih.

Tuesday, September 1, 2009

Empat Puteri


Assalammualaikum...

Empat puteri... nama yang diambil semperna 4 puteriku yang sedang membesar .. Kak Yong 9 tahun , Kak Ngah 7 tahun , Kak Yang 5 tahun dan Kak Chik 1 tahun..

Kak yong dengan karenah dia menjaga adik-adik.. ermm dah pandai masak.. goreng telur jadi la boleh juga tolong mama di dapur..

Kak Ngah.. rajin mengemas.. lipat baju... baju kak Chik ajer yang dia nak. .lepastu siap cakap ma nak seringgit.. alahai Angah..

Kak Yang baru ajer tadika.. seronok sekolah ma... tapi bangun pagi mesti nagis.. ubat mujarab.. melo dalam boto susu... tak pe la ikutkan ajer

Kak Chik.. ermm baru dapat lesen L... pantang dilepaskan berjalan sakan.. suka mengemas rumah.. tak boleh lepa semua nak cuba... jeng jeng... mama jadi bodygurd Kak Chik... sebab ermmm semua nak dicapai...

Kesimpulannya : Sabar ajerlah dengan karenah anak-anak ne tapi seronok tengok dorang membesar....